Veelgestelde vragen

Door de enorme drukte kan het zijn dat wij niet iedereen persoonlijk te woord kunnen staan. Onze excuses hiervoor.

Wil je weten waar je bestelling blijft?
Wij merken dat jullie niet graag zonder hondenvoer komen te zitten en ontvangen dan ook heel veel extra bestellingen. Daarom kan de levering van geplaatste bestellingen langer dan normaal op zich laten wachten.

Bij ons distributiecentrum en bij de verzenders is het momenteel heel erg druk. Zodra wij de bestelling verzonden hebben ontvang je altijd een track & trace e-mail waar je de status van jouw bestelling mee kunt volgen. Heb je nog geen track & trace ontvangen? Dan hebben wij de bestelling dus nog niet verstuurd en willen we je vragen hier op te wachten.

Heb je nog helemaal geen e-mails ontvangen omtrent jouw bestelling? Check dan eerst even de spam/ongewenste mail of kijk in jouw Hayes Brothers account of de bestelling op ‘afgerond’ staat. In jouw Hayes Brothers account vind je ook de track & trace zodra de bestelling verstuurd is.

Heb je nog niet besteld dan is er geen reden tot paniek. Er is nog voldoende voorraad. We adviseren je alleen wel een aantal dagen eerder dan normaal te bestellen in verband met de langere levertijd, deze is aanzienlijk langer dan je bij ons gewend bent.

Meldingen op de track & trace-pagina

Zodra jouw pakket bij ons is ingepakt, is het pakket ‘aangemeld’ bij de postdienst en wordt er een track & trace aangemaakt. Alle ingepakte pakketten worden aan het eind van elke dag met één of meerdere vrachtwagens bij ons opgehaald.

Zodra het pakket is ingescand, verandert de track & trace-status en zal er een nieuwe verwachtte leverdatum en -tijd te zien zijn. 

Let op, ook dit is nog steeds een schatting! Na het inscannen van het pakket kan er nog steeds vertraging ontstaan in het bezorgproces. 

Heb je een andere vraag of heb je hulp of een voedingsadvies nodig?

Wij doen ons best om je zo snel mogelijk te helpen. Ons kantoorpersoneel werkt vanuit huis en we zijn gewoon telefonisch, per e-mail en chat bereikbaar, maar het kan dus iets langer duren dan je van ons gewend bent.

Alvast ontzettend bedankt voor je bestelling en medewerking!

Hoe kunt u bestellen

Via onze website kunt u eenvoudig bestellingen plaatsen en betalen. Boven de 29,- wordt uw bestelling ook nog eens gratis thuisbezorgd.

Hoe kan ik betalen?

Betalen kan via iDeal of bankoverschrijving. De laatste betaalmethode heeft echter een langere verwerkingstijd. Creditcardbetalingen of achteraf betalen is niet mogelijk bij Hayes, omdat wij vinden dat de kosten die deze service met zich meebrengt niet opwegen tegen de voordelen. 

Geen proefpakket

De acceptatie van HAYES is zeer hoog (98,8%), dus proeven is vaak niet nodig. Wij gaan er vanuit dat zelfs de meest kieskeurige hond HAYES gewoon eet. Om de hond het voer echt te laten proberen dient de hond volledig over te stappen. Pas na een langere periode van proberen is het mogelijk wat te zeggen over de effecten van de brok. Vandaar dat u het best één zak kunt bestellen, zodat u op die manier het voer goed kunt uitproberen.

Bevalt het niet? Dan kunt u gebruikmaken van onze garantie!

Als uw hond het voer niet goed eet of onverhoopt toch allergisch/overgevoelig blijkt te zijn voor één van de gebruikte ingrediënten, neemt u dan even contact met ons op. 

 U ontvangt een track & trace

Deze e-mail is ontvangt u van PostNL en is niet door ons inzichtelijk. Indien u geen track & trace e-mail heeft ontvangen kan het zijn dat deze in uw SPAM folder terecht is gekomen of dat uw bestelling nog niet is verwerkt. Zie onderstaande informatie voor meer achtergrond over het verwerken van bestellingen en de verwachte levertijden.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Indien er vóór 17.30 uur besteld is, dan gelden de volgende levertijden. PostNL levert op maandag tot en met zaterdag.

Maandag besteld > dinsdag in huis
Dinsdag besteld > woensdag in huis
Woensdag besteld > donderdag in huis
Donderdag besteld > vrijdag in huis
Vrijdag besteld > zaterdag in huis
Zaterdag besteld > maandag in huis
Zondag (tot 17:30 uur) besteld > maandag in huis

U ontvangt ook een Track&Trace-email van PostNL waarmee u uw bestelling kunt volgen. Het kan zijn dat door omstandigheden de levering vertraagd is of bij de buren is afgeleverd. Heeft u vragen over uw levering, neemt u dan contact op met de klantenservice van PostNL: http://www.postnl.nl/klantenservice/

Let op: onze klantenservicemedewerkers kunnen u niet helpen in relatie tot vragen over leveringsstatus. U zult altijd worden doorverwezen naar PostNL voor al uw vragen.

Bezorgproblemen

Is uw pakket bij een afhaalpunt afgeleverd dan vinden wij dat heel erg vervelend voor u. Wij kunnen dit echter niet beïnvloeden en raden u aan een klacht in te dienen bij PostNL mocht u dit een probleem vinden.

Kapot aangekomen? Als de bezorger er nog is dan raden wij u aan het pakket te weigeren. Is de bezorger er niet meer, neemt u dan contact op met PostNL om een klacht in te dienen. Alle leveringen die wij verzenden zitten stevig verpakt in bijna onverwoestbare verpakkingen. Neemt u daarna even contact met ons op om te kijken wat wij voor u zouden kunnen doen.

Is het pakket helemaal niet aangekomen bekijk dan de track & trace-link. Is er iets vreemd met het pakket aan de hand neemt u dan contact met ons op om te kijken of wij iets kunnen doen om de levering te verspoedigen.

Bestelling retourzenden

Indien u een bestelling retour wilt sturen, dan kan dat binnen 14 dagen na aankoop. Stuurt u hiervoor eerst een e-mail naar hallo@hayesbrothers.nl en geef duidelijk aan dat u uw bestelling retour wilt sturen. 

Geef ook duidelijk aan waarom de bestelling geretourneerd wordt. Onze klantenservice maakt dan een retourmelding aan en u ontvangt een retourbon per e-mail. Print deze e-mail uit en stuur deze samen met de bestelling naar ons op. De kosten voor het verzenden (van de klant naar HAYES) zijn voor eigen rekening. Dit houdt in dat retourzenden niet gratis is. Het retouradres is: 

HAYES BROTHERS
T.a.v. Afdeling retouren
Hongkongstraat 71
3047BR ROTTERDAM
Nederland

Bewaar altijd de track & trace-code van het pakket. Dit is namelijk het bewijs dat u het retour hebt gestuurd. Na ontvangst van de goederen zullen wij binnen 14 dagen het aankoopbedrag terugstorten (indien van toepassing). U ontvangt een creditfactuur van ons per e-mail. De betaling van de credit zal plaatsvinden via onze paymentprovider, Pay.nl. Het kan zijn dat wij nog om een IBAN-nummer vragen voor het terugstorten van het bedrag op de rekening.

Let op: tijdens de bedenktijd bent u als consument verplicht om zorgvuldig met het product om te gaan. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Indien de verpakking is geopend kunnen wij niet crediteren. Voeding is een bederfelijk waar en daarna niet meer verkoopbaar. Vergeet ook niet om de e-mail met de gegevens van de retour mee te sturen. Zonder de geprinte gegevens van de retourzending – die wij per e-mail versturen na het aanmelden van de retour – kunnen wij de retour niet verwerken.

Heeft u een vraag die u hier niet beantwoord ziet staan? Neemt u dan contact met ons op. Zie onze contactpagina voor alle gegevens. We helpen u graag.